1. Take it #Yeezy

    Seth Godin gaf jaren gelden al aan dat er nog maar drie strategieën zijn om producten met hoge marges te verkopen in een verzadigde economie waar consumenten vooral vervangingsaankopen doen.

    De eerste aanpak is van een product een ervaring maken. Een duur t-shirtje van Disney koop je niet in Disneyland omdat je het nodig hebt, maar om je nog even in de wereld van Mickey Mouse te wanen wanneer je weer thuis bent. Aanpak twee: pijn. Je ligt in het ziekenhuis en alleen een hele dure injectiespuit kan je leven redden. Reken maar dat de prijs niet veel uitmaakt.

    En als 3e… schaarste. Voor deze truc is mijn zoon gevallen. Deze week komt er een zeer beperkte hoeveelheid schoenen op de markt van de bekende rapper Kanye West. De adidas Yeezy. Sinds dit weekend is hij al bezig om voorin de rij te komen bij de Footlocker-winkel op de Kalverstraat. Morgenochtend komen de schoenen op de markt en dat betekent dus campen voor de deur. Dag & nacht.

    En mocht het lukken om de schoenen te bemachtigen, dan staan ze direct op eBay. Het is namelijk mogelijk om er meer dan 1.000 euro aan te verdienen en dat is uiteindelijk de echte motivatie. Weet niet of Seth Godin er al op deze manier over had nagedacht …

    (De campers waren gisteren nog bij RTL Boulevard op tv. Kijk vanaf 6 minuten 35)


reacties