1. Merk zonder podcast echt kansloos?!?

    Recent werd ik gevraagd door MarketingTribune om te reageren op de stelling dat een merk zonder podcast kansloos is … ik heb het onderstaande antwoord gegeven. De reacties van nog een (groot) aantal andere marketeers zijn eventueel hier te lezen.

    ‘Elke serieuze CMO denkt inmiddels na over de rol van audio binnen zijn merk- en marketingstrategie’ 

    Een podcast is een middel en natuurlijk nooit een doel op zich. Met andere woorden: de stelling is ‘kansloos’. Ik ben er wel van overtuigd dat elke serieuze CMO inmiddels nadenkt over de rol van audio binnen zijn merk- en marketingstrategie.

    Dit omdat de ontwikkelingen rond podcasts en smart speakers zorgen voor een enorme en continue groei van luisteren; op meer momenten, meer plekken, meer apparaten en met meer verschillende lineaire, non-lineaire en/of interactieve contentvormen.

    Om het onderscheidende vermogen van een bedrijf te vergroten, is de kans groot dat je merk tegenwoordig dus een sound nodig heeft. In dat geval moet je nadenken over hoe je klinkt en hoe je je gewenste audience bereikt en/of bij je merk betrekt, met relevante en spraakmakende audiocontent die idealiter het leven van de consument verrijkt.


reacties