1. De cirkel is rond

    Wat begon als een klus voor 12 maanden, duurde uiteindelijk ruim 3,5 jaar. Vandaag heb ik met het onderstaand bericht mijn afscheid aangekondigd bij Talpa Network.

    Van vier sterke radiomerken hebben wij in hoog tempo een toekomstgericht audiobedrijf gemaakt. En mijn oorspronkelijke rol als CMO is in de loop der tijd doorontwikkeld tot directeur Product & Growth.

    Ik ben super dankbaar voor dit mooie en leerzame avontuur in Hilversum en kijk met veel plezier terug op een bijzondere en spraakmakende tijd.

    De cirkel is rond. Dit dacht ik een aantal weken geleden toen de aangescherpte merkstrategie van JUKE klaar was. Na een lange zoektocht hebben wij eindelijk een onderscheidende en relevante marktpositie gevonden, precies tussen radiostations en muziekdiensten in.

    Deze strategie sluit volledig aan bij “het leven verrijken met de magie van onze sound”. Het gedachtegoed dat wij eind 2016 ontwikkelden als missie voor het bedrijf dat ontstond na de fusie tussen 538Groep en Sky Radio Group. Een mooie aanleiding dus voor mij om eind juni weer een deurtje verder te gaan en jullie zakelijk te verlaten.

    Ik heb ooit gezegd dat ik -gezien mijn achtergrond- geen mannetje van de radio was. Maar dat ben ik de afgelopen 3,5 jaar wel degelijk geworden. Radio is springlevend en ik hoop en neem aan dat mijn bijdrage om rond dit bijzondere medium een ‘future proof’ audiobedrijf te bouwen de komende jaren blijft groeien en renderen. Na een korte sabbatical ga ik verder met investeren in nieuwe digitale activiteiten. Iets wat ik ook deed voordat ik naar de Bergweg kwam.

    Graag bedank ik jullie alvast voor de mooie en leerzame tijd in Talpaland. Ik heb met ontzettend veel plezier met jullie samengewerkt en blijf uiteraard luisteren, kijken, klikken en like-n.

    Tot ziens. Tot de volgende keer. Groet Jeroen

    Gerelateerde artikelen: Stenders & Blokhuis exclusief bij JUKE, Effie voor Radio 10, Podcasting in de lift, Op bezoek bij CMO Talk en 2019. Het jaar van Voice en Smart Speakers.


reacties