1. Info & contact

    Merk transformatie strateeg. Sinds 1997

    Jeroen de Bakker (1968) is CMO Brand & Online bij Talpa Radio. Hij is een ervaren merk transformatie strateeg, een leider op de kruising van creativiteit, business development en strategisch denken.

    De afgelopen 20 jaar adviseerde hij bekende ondernemingen in verschillende industrieën op het gebied van disruptieve business plannen, merk-ontwikkeling, e-commerce en startup-denken. Jeroen heeft professionele organisaties opgezet en aangestuurd en daarnaast tijd en geld geïnvesteerd in bedrijven die voorsorteren op de economie van morgen.

    Na zijn opleiding startte Jeroen zijn werkleven in de reclame-industrie. In 1997 begon hij Qi, het meest succesvolle digital branding bureau in Nederland na het millennium. Na 7 jaar is het bedrijf verkocht en werd Jeroen managing director en directeur strategie & innovatie bij TBWA\ Amsterdam.

    In 2010 was hij betrokken bij de oprichting van Lab1111. Een creatief bedrijf dat digitale communicatieproducten ontwikkelt. Een van de innovatieve initiatieven is een apart bedrijf geworden, gefinancierd door SHIFT Invest. Een impact investeerder geïnitieerd door Rabobank, WNF, TU Delft en Wageningen UR.

    Samen met Mary Hoogerbrugge ontwikkelde Jeroen het Brand Programming-gedachtegoed met strategische handvaten voor merk-management in het digitale tijdperk. Gezamenlijk adviseren ze grote adverteerders op dit gebied.

    Daarnaast publiceert Jeroen regelmatig en geef hij les op diverse gerenommeerde opleidingen zoals Nyerode Business Universiteit, Universiteit van Groningen (AOG) en European Institute for Brand Management aan de Erasmus universiteit.

    De afgelopen jaren heeft Jeroen allerlei prijzen gewonnen voor creativiteit, innovatie en effectiviteit voor internationale klanten als Heineken, Unilever & Philips.

    In 2013 stond hij 14e op de lijst van de beste marketeers van Nederland van het Tijdschrift van Marketing en in 2010 ontving hij een Coq d’Honneur van het Genootschap van Reclame voor het onvermoeibaar verspreiden van het digitale woord.

    Voor contact stuur een mailtje.

     

    0 reacties