Na het stormachtige -en toch wel onverwachte- einde van de startup Boodschapp (het blijft een goed en actueel idee…) eind vorig jaar ben ik weer adverteerders, mediabedrijven en creatieve bureaus gaan adviseren op het gebied van innovatief merkdenken, de business impact van digitalisering en nieuwe groeistrategieën.
Ook ben ik bezig geweest met lesgeven over ‘Brand Programming’ en digitaal leiderschap en heb ik een nieuw bureauformat ontwikkeld rond het Growth Hacking Direction Model.
Met veel plezier ben ik het afgelopen jaar 2 dagen per week in Rotterdam aan de slag geweest. Als Rotterdammer wilde ik namelijk graag een keer in Rotterdam werken. Toevallig kwam ik in contact met een oude bekende en zijn we met elkaar bezig geweest zijn geavanceerde bedrijf Cardano te herpositioneren en met de ontwikkeling van een holistische aanpak voor geïntegreerde marketing- en sales. Het plan is om hier binnenkort iets over te publiceren, want we hebben een mooi nieuw strategisch gedachtegoed ontwikkeld. Al zeg ik het zelf ;-).
Vanaf vandaag start ik een nieuw avontuur. Ik treed namelijk nu officieel in dienst bij het nieuwe radio-bedrijf met de merken 538, Radio Veronica, Radio 10 en Sky Radio. Mijn functie wordt Brand & Online directeur en ik ben verantwoordelijk voor de marketingstrategie van het bedrijf en voor de transformatie van vier bekende radiozenders naar succesvolle muziek- en entertainment merken. Het onderstaande persbericht wordt vandaag verspreid.
Ik heb er veel zin in en ga hopelijk zorgen voor veel herrie in Hilversum…
Jeroen de Bakker Brand & Online Directeur nieuw radio-bedrijf
Jeroen de Bakker (1968) is benoemd tot Brand & Online Directeur bij het nieuwe radio-bedrijf, waaronder de merken 538, Radio Veronica, Radio 10 en Sky Radio vallen.
De Bakker heeft zijn sporen verdiend met ruim 20 jaar ondernemen en adviseren op het gebied van merkstrategie, media-innovatie, (online) marketing en technologie.
Jeroen de Bakker: “De nieuwe onderneming is een always on mediabedrijf waar creativiteit en content voorop staan en waar de uitdaging ligt om van sterke radiozenders medium-onafhankelijke muziek- en entertainment-merken te maken.
Ik kijk er naar uit om met mijn ervaring en kennis van het transformeren van merken en organisaties een grote bijdrage te leveren aan het nieuwe radio-bedrijf. De organisatie beschikt over een groot content- en ontwikkelteam en er ligt een ambitieuze roadmap met innovaties”.
Na zijn opleiding startte Jeroen de Bakker in de reclame-industrie. In 1997 begon hij Qi, het meest succesvolle digitale merkenbureau in Nederland rond het millennium. Na zeven jaar is het bedrijf verkocht en werd De Bakker managing director en directeur strategie & innovatie bij TBWA\. In 2010 was hij betrokken bij de oprichting van Lab1111. Een creatief bedrijf dat digitale communicatie- en mediaproducten ontwikkelt.
Sinds 1 oktober jongstleden vormen de radiozenders Radio Veronica, Radio 10, Sky Radio en Radio 538 samen één radio- en muziekentertainment bedrijf. Met deze merken en de verspreiding van 40 radiostations via FM, DAB+, kabel, internet en apps, wordt een uniek bereik gerealiseerd van 7,1 miljoen Nederlanders per week, die gemiddeld meer dan 3 uur per dag luisteren. Het nieuwe mediabedrijf heeft als ambitie élke Nederlander 24/7 waardevolle radio- en muziekentertainment te bieden.