1. Op weg naar de MediaArtsLab in LA

    Op uitnodiging van een klant gingen Marco Boender en ik naar de US of A. Eigenlijk was alleen San Francisco onze bestemming. Maar een ambitieuze tussenstop (midden in de nacht Nederlandse tijd) bracht ons in Los Angeles. Voor iets belangrijks & leuks… Een bezoek aan het Media Arts Lab (MAL) van TBWA\Chiat Day. Dit is een groep bureaumensen die alleen maar voor Apple werkt. Wie wil dat niet?! 

    Bij MAL\TBWA ontwikkelen ze ‘creative and media conversations’. 

    Het mediabureau is geïntegreerd en ze werken met een team van film directors, designers en andere ‘artists who know how to think in all media in artfull ways’. Deze woorden zijn van Elena Hale, Head of Planning, ‘We create integrated creative ideas & media ideas that invite brands in people’s lifes’. In dit lab werken ze met non-lineaire processen en multidisciplinaire teams zonder een scheiding tussen account, strategie en creatie.

    Helaas mochten we geen foto’s nemen. Alles is erg geheim. Op verzoek van Steve Jobs. Die zich overigens zelf met alle communicatie van Apple bemoeit. Eens per week is er een meeting waarin alles met hem wordt besproken. 

    Binnen MAL\TBWA zijn er editing kamers en geluidsstudio’s. Van bijna alle voorstellen worden demo’s gemaakt. Deze faciliteiten bevinden zich op de begane grond. Daar worden dingen gemaakt en op de eerste verdieping worden de concepten bedacht.

    Ons korte bezoek aan dit bureau binnen het bureau eindigde met een rondleiding door TBWA\Chiat Day. Erg leuk om te zien. De ‘agency’ zit in een grote loods, die is ingericht met containers, basketbalvelden en coffee corners. Onvoorstelbaar groot. Wat ook wel moet… er werken meer dan 900 mensen!


reacties