Vrijdag ga ik op het MWG Congres spreken. Het onderwerp is ‘Storytelling’. Leuk! Meer hierover later deze week. Vorig jaar was ik ook van de partij. Toen was het onderwerp ‘Mijn consument loopt weg’ en mijn presentatie had de titel ‘Is het 2 voor 12 voor traditionele mediatypen?’. Mijn taak was om een toekomstperspectief te geven voor onder andere TV, print, outdoor & radio in een medialandschap dat digitaliseert en met consumenten die hun mediaconsumptie drastisch veranderen. Een panel met vertegenwoordigers van deze middelen (waaronder Peter Vertregt van SBS6 en Jocelyn Brouwer van Linda.) mochten op mijn uitspraken reageren. Om de presentatie een beetje op te leuken, had ik de drie krukken van Idols meegenomen (naar dit programma zat ik te kijken toen ik mijn presentatie maakte) en deelde ik als een soort Martijn Krabbe de nominaties uit. De meeste reacties kreeg ik op de uitspraak dat dagbladen een ‘dead man walking’ waren. Teruglopende oplages en advertentie-inkomsten en terreinverlies op de banenmarkt en met tweedehandsspullen leken mij toch voldoende aanleiding om niet over een rooskleurige toekomst te spreken. Vooral Michael Nederhof van PCM was ‘pissed’ over zijn nominatie voor de eerste kruk. Hij probeerde de 500 aanwezigen nog te overtuigen van mijn ongelijk. Inmiddels is Michael zelf overigens met iets nieuws begonnen. Misschien heb ik ‘m toch aan het twijfelen gebracht 😉 De presentatie van verleden jaar heb ik Slideshare gezet.