Bij de nominaties van de SpinAwards enkele weken geleden leek het erop dat er in 2006 niets was veranderd in online Nederland. Dezelfde bureaus en adverteerders als voorafgaande jaren domineerde de nominaties. Afgelopen donderdagavond werd het duidelijk…. Er is weldegelijk iets veranderd.
De prijsuitreiking heeft namelijk een opmerkelijk shift laten zien: van online als medium naar interactiviteit als strategie. Niet de ‘digital branding’ nominaties van Qi en MediaRepublic werden wederom de grote winnaars, maar de interactieve marketing cases van LEMZ en TMF vielen bij de jury’s -die niet alleen kijken naar creativiteit, maar ook naar strategie en effectiviteit- massaal in de prijzen.
Online denken schuift verder op en wordt bij meer en meer adverteerders het startpunt van opdrachten. Met interactiviteit als centraal middel. Dit is goed nieuws in een periode waar de discussie tussen on- en offline denkers weer extra actueel en ‘hot’ is. Zeker na de ‘digital wake up call op Madison Ave.’ van Nike aan het adres van Weiden & Kennedy (en daarmee de hele reclamebranche…).
Wordt vervolgd.
Gerelateerde items