1. User Generated Problems

    Consumenten klagen al eeuwen over de producten en de dienstverlening van bedrijven. Waar niet zo lang geleden klachten meestal relatief onschuldig strandden in een brievenbus of tijdens een discussie op een verjaardagsfeestje, vliegen ze nu -als je als bedrijf pech hebt- de hele wereld over. Dankzij het internet en alle media die dit kanaal gebruiken ter inspiratie.

    Een goed voorbeeld van hoe iets behoorlijk uit de hand kan lopen, is de rumour rond de zanger Da Vido uit New Jersey. Hij schreef een nummer over zijn favouriete bedrijf Starbucks, in de hoop zijn muziek daar te kunnen verkopen. Omdat ze bij Starbucks niet erg enthousiast reageerden (wat niet zo raar is om eerlijk te zijn…) en Da Vido met camera en al regelmatig werd weggestuurd (er mag niet gefilmd worden in de 200 winkels waar hij kwam zingen), startte hij een tegenoffensiefje op het internet: de ‘Da Vido Banned from Starbucks Tour’. 

    Met grote gevolgen. Amerikaanse TV zenders en kranten sprongen er boven op en een matige artiest & in eerste instantie Starbucks-fan uit New Jersey creëert een hoop problemen voor het koffiebedrijf uit Seattle. Best wel geestig. Als je niet bij Starbucks werkt ;-).

    Bekijk de onderstaande video of de speciale ‘campagne-site


reacties