“Creatieve directie Qi naar Doom&Dickson” stond afgelopen week op de voorpagina van de Adformatie. Best spectaculair nieuws in een branche die over het algemeen niet vrijwillig in een veranderingsproces zit. Het vertrek van Bram Oorthuizen -en ook nog eens Rik van der Eng- is een groot verlies voor Qi. Zeker nu er nog geen opvolging is en vergelijkbaar talent schaars is.
Hun komst bij Doom&Dickson zal de balans in het bureau tussen on- en offline denken alleen maar positief beïnvloeden. Denk dat deze nieuwe combi wel eens heel goed zou kunnen gaan werken. Mede omdat het succesvolle bureau -van ondermeer Serge Steijn- nu al met klanten en andere bureaus werkt in een open creatief proces. Hierbij worden meerdere ideeën & denkrichtingen als ‘raw material’ gepresenteerd. Dit maakt het strategischer en structureler inzetten van interactiviteit en het betrekken van online media een stuk eenvoudiger dan wanneer er -op het laatste moment- vanuit kant en klare massamediale campagnes moet worden gewerkt.
Veel succes met DoomsQi&Dickson.