Gisteren heb ik weer mogen spreken op het Word-of-Mouth Congres op de Universiteit van Nyenrode in Breukelen. Mijn presentatie had als titel ‘Online buzz’ en ik stond als derde spreker op het dagvullende programma.
Aan de hand van mijn presentatie –lees: kapstok- heb ik de laatste ontwikkelingen in viral marketing toegelicht, het belang van pr-marketing (geprobeerd) duidelijk te maken en verteld wat het belang is van het kennen van het online medialandschap voor het verspreiden van merkideeën en -campagneboodschappen.
Ook is de rol van de consument in het ontwikkelen van ‘branded content’ aan de orde gekomen en heeft Steve Jobs –wat mij betreft- de Word-of-Mouth Award 2007 gewonnen. Verder heb ik aandacht besteed aan welke adverteerders slim meeliften op online trends, de opkomst van ‘social media’ en welke merken in staat zijn om in een ‘overcrowded’ medialandschap onderscheidende en tot buzz leidende communicatie-platformen te ontwikkelen.
De eerste twee video’s in de presentatie staan hier:
iPod Touch commercial van de 18-jarige Nick Haley
Will it Blend? Featering the iPhone
Lees het nieuwsbericht over Nick Haley bij The New York Times.
Foto van mijn presentatie op Flickr (met dank aan Ton Wesseling)