1. Snacks, snippets & micro chunks

    Wat doen consumenten allemaal online? Uiteraard communiceren. Via mail of bijvoorbeeld Messenger. En winkelen. Veel mensen -inclusief Sint en de kerstman- bezoeken inmiddels bijna dagelijks Marktplaats, Kelkoo of Amazon.com. Online blijken consumenten ook sociale wezens te zijn. Kijk maar naar het succes van Hyves en de hype rond Twitter. Ook delen mensen graag: van kennis op Wikipedia tot foto’s op Flickr-achtige platformen.

    Consumenten houden verder nog van ‘snacken’; het zappen tussen allerlei vormen van fast food-achtige content. Hier mijn selectie van de dag van verschillende ‘snacks, snippets & micro chunks’…

    Wij van WC Eend…adviseren viral marketing
    Vandaag stond een leuk stuk in de NRC Next over viral marketing. Geestig is dat -volgens mij- Igor Beuker van La Comminidad in zijn top 5 een eigen viral noemde… Nou, dan kan ik best op mijn eigen blog –zonder enige gene- onze nieuwste 10 Minuten podcast over dit onderwerp pushen… Beluister ‘m snel!

    Relatieproblemen tussen consument en adverteerder
    Op het Marketing3 congres in MediaPlaza kwam ‘die’ weer langs. De uitermate geestige en treffende video die online advertising mensen van Microsoft maakte over ‘old skool’ reklame. Leuk om naar te kijken. Zeker in combinatie met de -door mij ook al eerder ‘geposte’- spoof (nu al een klassieker wat mij betreft) met Jack Nickelson en Tom Cruise ‘A Few Good Creative Men’.

    Toen content nog een beetje blij betekende…
    Er staan veel oude stukjes van films en tv-series op het internet. Leuk is om –al dan niet samen met kinderen- naar Fabeltjeskrant-uitzendingen te kijken. De tune blijft uniek en in deze aflevering is Willem Bever uiteindelijk toch nog content [con-tent] op zijn verjaardag.

    Geotracking relevant gemaakt
    Qi heeft weer iets leuks gemaakt voor Heineken. In de Adformatie van vandaag las ik dat ‘dorstige klanten vanaf 3 december via Heineken.nl exact kunnen volgen waar de biervaten bezorgd worden’. Ik vindt dat mijn favourite biermerk en mijn oude bureau weer laten zien hoe je op een slimme manier leuke content maakt en nieuwe technologie voor je merk laat werken. Bravo. Jammer alleen dat we tot volgende week moeten wachten. Toch hier vast een verwijzing naar Heineken.nl

    I hope you enjoyed todays snacks, snippets & micro chunks!


reacties