Iets leuks doen voor je relaties is best lastig. Een flesje wijn rond de kerst gaat meestal zonder bedankje op de grote berg. En als je wel wat aardigs & opvallends geeft, dan moet je cadeau tegenwoordig bij je klanten onder de corporate kerstboom. Om vervolgens tijdens de kerstlunch intern verloot te worden…
Iets gezelligs & inhoudelijks organiseren voor klanten wordt ook door bakken bedrijven geprobeerd. In veel gevallen aan het eind van de dag. Helaas. Ook behoorlijk kansloos. Een brandje op de zaak, eindeloze files door de regen en toch nog een paar emailtjes beantwoorden (omdat de inbox vol is), zijn allemaal ‘goede’ redenen om niet te komen. Met als gevolg… je zit vaak met meer bitterballen dan genodigden zijn tijdens de aansluitende borrel.
Bij TBWA\Brand Experience Company hebben ze al jarenlang een unieke, jaloersmakende oplossing. Voor het kerst- en het opkomstprobleem. Tegelijk. De Kerstboomdag.
Het weekend na Sinterklaas staat er op zondagochtend ergens in het Gooi een gezellig tentje met een dito bandje. Alle genodigden krijgen een kopje warme chocolademelk of wat Gluhwein. En als dit op is, dan mag je zelf een boom uitkiezen, die uitgraven (best hard werken trouwens) en vervolgens in je auto zien te krijgen. Tussendoor nog even zwaaien naar wat bekenden en een informeel praatje met andere, (ook) relaxte vrienden en relaties van TBWA\.
Dit terwijl de kinderen een leuk persoonlijk cadeautje krijgen, geschminkt worden en –onder begeleiding- gezellig knippen en plakken aan hun eigen kerstkunstwerkje voor in de zelf gekozen boom.
Voor mij de ultieme Brand Experience en de oplossing voor steeds moeilijker te vetteren klanten & relaties. Hoop dat ik volgend jaar -ondanks mijn vertrek bij TBWA\- toch weer wordt uitgenodigd. Al is het alleen maar omdat ik zeker weet dat mijn kinderen inmiddels gewoon een boom kopen bij de lokale bloemenman behoorlijk saai zijn gaan vinden…
Bekijk de uitnodiging voor de Kerstboomdag 2007 van TBWA\Brand Experience Company -met Rob de tuinman van RTL4- hier.