Wat is duur? Drie jaar geleden vond ik Contagious Magazine duur. Een Engelstalige verkoper probeerde mij namelijk telefonisch een abonnement voor dit blad -met vernieuwende ideeën, concepten en creatief werk- aan te praten voor ‘maar’ 1.500 euro per jaar. Mijn antwoord was simpel… ‘thanks, but no thanks…’.
Een jaar later, tijdens de Lions in Cannes, kreeg ik Contagious Magazine voor het eerst in mijn handen. Ik was direct fan… en ik heb het hele blad van de eerste tot de laatste artikel gespeld. Super inspiratievol, mooie vormgeving en wat mij betreft de 1.500 euro voor 4 exemplaren per jaar meer dan waard.
De afgelopen dagen was ik bezig om alle ontwikkelingen in 2007 op een rijtje te zetten. Voor mezelf en voor mijn blog. Hiermee ben ik abrupt gestopt toen ik een mailtje binnen kreeg van Contagious Magazine met hun jaar in beeld. Gratis (joepie). En online voor iedereen te downloaden.
Print ‘m uit. En lees ‘m lekker op de bank tijdens de feestdagen. Dan heb je in 1 keer alles gezien op het gebied van onder andere API’s, social media, value added services, user generated content, virals en mobile en wat hier allemaal conceptueel, commercieel en communicatief al mee gedaan is door adverteerders en bureau’s wereldwijd in 2007.
Ik ben er van overtuigd dat ook jij zult ervaren dat duur -ook voor een magazine- een relatief begrip is en blijft.
Gerelateerd item op Marketingfacts
Wat zijn de marketing hoogtepunten voor 2007?