Soms zijn gebeurtenissen geen toeval. Voor de kerstvakantie kwam mijn vrouw thuis met een boek. Iemand had het laten liggen in het vliegtuig. Ze had het gevonden en… ze dacht direct aan mij: Must-Win Battle’s. Dit boek -van ondermeer Peter Killing- gaat over focus; hoe ontwikkel je strategische helderheid en persoonlijke commitment.
Dus dat heb ik maar even gelezen. Lekker tussen kerst en nieuwjaar. Bij een haardvuur, ergens op het Franse plattteland. Na een paar maanden met van alles en nog wat bezig te zijn geweest, wordt het zachtjes aan wel weer tijd om wat spijkers met koppen te slaan. Geen goede voornemens voor mij dus dit jaar, maar gewoon wat duidelijke doelen.
Die doelen hebben allemaal te maken met mijn werkterrein. Dit heb ik inmiddels geformuleerd als het grensvlak van merken, media & technologie. Binnen dit werkterrein houd ik me bezig met adviseren, publiceren & ondernemen.
En dankzij Killing & Co. heb ik nu mijn Must-Win Battles voor 2008 (nog strakker) geformuleerd. Het zijn vier duidelijke ‘deliverables’. En logischerwijs combinaties van mijn werkterrein en mijn bezigheden.
Of het genoeg focus is, zal aan het eind van het jaar blijken. Tot die tijd werk ik in ieder geval aan het opstarten van een bedrijf, het bouwen van twee ventures en het uittypen aan een gedachtegoed. Wordt vervolgd!