1. 2008 according to Wired

    Tijdens de vakantie enkele weken geleden las is de Wired weer eens. Eigenlijk voor een artikel over Steve Jobs van Apple. Maar er stond nog een aardig verhaal in: Business Trends 2008. Hier beknopt het rijtje:

    Er wordt op dit moment veel geld geïnvesteerd in open source bedrijven :: kennelijk is er toch geld te verdienen aan ontwikkelingen die gratis worden weggegeven

    Sociale netwerken moeten volwassen worden :: Amerikaanse sociale media hebben moeite met hun ‘monetising’ (=geld verdienen) en werken aan nieuwe inkomstenstromen en betere producten en diensten voor adverteerders

    Groen is en blijft een dure trend :: veel bedrijven hebben moeite om de winstgevendheid op hetzelfde niveau te houden tijdens het groener worden

    Het onzichtbare internet komt op :: steeds meer diensten maken gebruik van informatie die -zonder dat je een browser gebruikt- van het internet komt. Voorbeelden zijn het nieuws- en weerkanaal op de Wii, AppleTV en allerlei applicaties op de iPhone

    Nieuw! De ‘instapreneur’ :: de longtail ontstaan niet alleen in het verkopen van producten, maar ook steeds meer in het zelf ontwerpen en direct produceren van kleine hoeveelheden eigen ontwerpen. Een voorbeeld is Ponoko

    De ontwikkeling van iets beters dan banners :: steeds meer marketeers in de US verschuiven enorme budgetten van TV naar online. Ze ontwikkelen liever nieuwe merkinitiatieven dan het inzetten van (nog meer) banners

    Uitgevonden in China :: China -de fabriek van de wereld- wordt de ‘next great innovator’. Was mij ook al opgevallen toen ik daar enkele weken geleden was…

    Venture capitalist moeten nieuwe kansen zoeken :: omdat er minder geld nodig is om een nieuw bedrijf te starten en veel succesvolle bedrijven al snel gekocht worden door grote bedrijven, moeten VC’s opzoek naar nieuwe beleggingskansen

    De menselijke factor wordt weer belangrijker :: nu steeds meer digitaliseert en consumenten gefrustreerd raken van de beperkingen van de ‘algorithms’ van de Google’s van deze wereld, wordt persoonlijk contact met ‘echte’ mensen weer meer en meer ingezet door dotcom’s.


reacties