1. How to bridge the digital gap….

    … and keep ahead. Dit is de kop van een interessant artikel op de Advertising Age website van vorige week. Allen Adamson beschrijft de implicaties van technologie op marketing en het bouwen van merken. De auteur besloot om een boek te schrijven over dit onderwerp omdat hij het zo complex vond.

    Voor dit boek -met de titel BrandDigital- sprak hij met traditionele adverteerders van grote, bestaande merken en moderne marketeers die digitale communicatiemiddelen en –tactieken gebruiken voor innovatieve merken en succesvolle online initiatieven.

    Hij zegt enorm geschrokken te zijn van de achterstand in kennis bij veel traditionele marketeers en geeft vier duidelijke succesfactoren die ‘branding’ weer up-to-date kunnen maken: “A brand must represent and demonstrate comprehensiveness in whatever market it’s in. It has to make some aspect of life easier or more convenient for consumers. The brand experience has to be fun, engaging and worth sharing. And, in an age when all is visible, earning the trust of consumers is of the essence.” Kort samengevat: comprehensiveness, playfulness or fun, ease of use & trust.

    Lees het hele artikel hier. Een echte aanrader. Ik ga direct het boek bestellen.


reacties