Een jaar geleden schreef ik een column voor nu.nl met de bovenstaande titel. In mijn straat lagen namelijk overal ongevraagd nieuwe Telefoongidsen voor de deuren terwijl bijna niemand nog (dankzij het internet) op dit achterhaalde fenomeen zit te wachten. Mijn voorstel in de column was om de Telefoongids opt-in te maken. Alleen mensen die aangeven ‘m te willen hebben, krijgen een nieuw exemplaar. Niet huis-aan-huis, maar per post of koerier.
Dat dit idee de Telefoongids (en de Gouden Gids) slecht uit komt snap ik. Maar dat we met z’n allen nog steeds toelaten dat er voor niets hele bossen worden gekapt en dat bakker adverteerders worden bedrogen met fictieve bereikcijfers is moeilijker te begrijpen en eigenlijk een bloody shame!
Gelukkig ben ik niet de enige die zich verzet tegen de Telefoongids-verspreiding. Erwin Kleinjan van Pool Worldwide herinnerde mijn column van vorig jaar en stuurde vandaag deze site door: STOP DE PAPIEREN TELEFOONGIDS! Eindelijk actie. Harde actie hoop ik.