1. Koffie, wifi & reclame

    Er zijn steeds meer mensen die hun draadloze verbinding een naam geven. Het is dus best geestig om een keertje door een straat te lopen en op –bijvoorbeeld- je iPhone te zien welke ‘access points’ er allemaal beschikbaar zijn en welke namen de eigenaren er aan hebben gegeven.

    Zo zijn er mensen (heb ik me laten vertellen…) die ISAWYOUNAKED hanteren om de buurt op scherp te zetten. Of die met FLAPPIE hun wifi vernoemd hebben naar het konijn van Youp van ‘Hek .Of die origineel uit de hoek willen komen met een naam als DRAADLOZIE.

    De Coffee Company doet in enkele vestigingen iets slims met dit fenomeen. Zij veranderen dagelijks de naam van hun gratis wifi-modems. Bijvoorbeeld in de naam van een koffie van het menu of in een oproep om een nieuwe koffie te bestellen. Wat mij betreft een leuke en vernieuwende vorm van slimme reclame.

    (met dank aan Dennis Goedegebuure)

    Gerelateerd item :: Spaces to be…


reacties