Afgelopen donderdag was het afscheidsfeest van Mary Hoogerbrugge bij FHV BBDO. Leuk was dat dit feest een reünie was van alle strategen die ooit bij dit bureau werkten. Ik was blijverrast ook te mogen komen. Met mijn 18 freelance werkdagen -verspreid over 6 maanden- voelde ik me toch een beetje een vreemde eend in de bijt…Aan alle aanwezigen was gevraagd om een boek te kopen voor Mary en een speech van 1 minuten te geven. Dit laatste gebeurde tussen de gangen van een heerlijk diner. Uiteraard kwamen er allemaal mooie verhalen. Over Mary, over het FHV van vroeger en over allerlei interessante boeken die de aanwezigen meegenomen hadden voor de afscheidnemende directeur strategie.
Een van de aardigste speeches was van Paul Schweizer. Uiteraard ex-strateeg van FHV, maar ook bekend als een van de fouders van Campaign Company, nu TBWA\. Hij vertelde meerdere crises meegemaakt te hebben in de ‘branche’ en daarom aan de vooravond van een recessie maar een belangrijke boodschap te hebben. ‘When the shit hits the fan’ wordt de roep om strategie alleen maar groter. Wat hem betreft kon het aanwezige gezelschap uitkijken naar 2009. Bedankt Paul, voor de opsteker! 😉