1. ‘Ik ben een merketeer’

    Afgelopen woensdag mocht ik bij de IAA een presentatie geven. Het onderwerp was ‘Waarom online advertising de basis van marketingcampagnes wordt’. Onder leiding van Igor Beuker kwamen ook aan het woord Joris van Heukelom (directeur ilse media), Willem-Albert Bol (mediamanager Vodafone), Jeroen Verbeek (directeur SBS Interactieve SBS) en Brian Hirman (ceo Isobar Netherlands). 

    Het onderstaande verslag over mijn presentatie stond op Marketing Tribune:

    ‘Merketeer’
    Jeroen de Bakker mocht als laatste zijn visie delen. Dat deed hij met een inspirerend betoog en de regelmatig terugkerende tussenzin ‘ik ben merketeer’.  Zijn conclusies:
    – Marketeers moeten in platformen gaan denken en interactiviteit als strategie gaan benaderen. 
    – Drie miljoen views zegt niks. De vraag is wat doet het met je merk. Kwalitatief meten is extreem belangrijk.
    – De vraag zit in hoe je als merk relevant bent.
    – Online is echt een ander medium, want het is 24/7.
    – Als merkplatform moet je enablen (iets toevoegen), inspireren en activeren. Als voorbeeld nam hij Nike. Enablen doet men daar door de hardloopgroep te voorzien van onder meer hardloopgeargadgets, loopclubjes en een digitaal platform (Nike Plus). Inspireren doen ze door een commercial te maken die geen infomercial is, maar emotie laat zien. Tot slot activeren ze door de Men versus woman race op te zetten. 
    – Een marketeer moet denken in rollen, niet in media en middelen.

    De rest van het verslag van deze avond is hier te lezen.  


reacties