Bij 2009 ontwikkelen we liever ‘ideas that can be advertised’ dan ‘advertising ideas’. Twee voorbeelden. WE kwam recent voor het eerst met een kids collectie voor meisjes. Dit zijn we niet in massamedia gaan vertellen, maar we hebben samen met WE een mooi vormgegeven pakket ontwikkeld, met daarin de kleding uit de collectie in de maat van de Barbie-poppen van de doelgroep.
Deze -zeer gewilde- pakketten zijn gericht uitgedeeld rond de winkels die deze nieuwe collectie verkopen. Natuurlijk aan de doegroep zelf. De lancering is gericht ondersteund met pr, POS- en lokale media.
Een ander voorbeeld is de nieuwe campagne van amsterdam inbusiness. Het doel is Amsterdam top-of-mind houden als interessante vestigingsplaats voor buitenlandse bedrijven. Ook hier hebben we een ‘communication product’ ontwikkeld.
Op beurzen in het buitenland geven vertegenwoordigers van Amsterdam 1CM2 zand, water, gras of asfalt weg aan prospects. In de vorm van een opvallende sleutelhanger, die is gekoppeld aan een unieke code. De code is op de website van amsterdam inbusiness gelinkt met Google Maps en laat zien waar jouw gratis 1CM2 is. En daar wordt uiteraard ook verteld waarom Amsterdam de plek is om je bedrijf te vestigen.
Ook dit idee wordt ondersteund door POS- en gerichte media. En met PR. Onze burgervader Job Cohen deelt natuurlijk ook gratis stukjes Amsterdam uit…. Bekijk de site van amsterdam in business hier.