1. Happy apps in Adformatie (met top5)

    ‘Het aantal mobiele applicaties neemt razendsnel toe. Maar slechts een fractie daarvan doet dienst als marketinginstrument’ is de intro van een artikel vandaag in de Adformatie (nr. 21) . Ralph Cohen van IceMobile en ik zijn door Roderick Mirande geïnterviewd over de ontwikkeling van mobiele applicaties door adverteerders. Apps dwingen adverteerders om iets leuks of iets nuttigs aan te bieden aan consumenten. Anders verdien je geen vaste (& gebruikte) plek op het ‘bureaublad’ van een mobiele telefoon. Meer in de Adformatie van deze week….

    In het verhaal staat ook een Top5 ‘branded apps’. Hier mijn lijste (waar ik best nog wel even naar heb moeten zoeken….):

    1. The Snow Report van The North Face :: sneeuwcondities voor de wintersport

    2. Nike Training Club :: stel je eigen ‘work outs’ samen en blijf fit

    3. Lego Photo :: zet je favoriete foto’s om in Lego stenen

    4. SK8 van Vans :: skateboarden op je iPhone of iPod Touch

    5. Zara :: bekijk elke week de nieuwe ‘arrivals’

    (Appie van AH heb ik niet genoemd omdat het artikel daar al genoeg aandacht aan besteedde…)


reacties