1. Ik en mijn Flipboard app in Adformatie

    Voor het kerstnummer van Adformatie ben ik geïnterviewd over en gefotografeerd met mijn favoriete app. De toelichting staat hieronder en het artikel met foto hier.

    Flipboard, een social magazine dat newsfeeds met Twitter en Facebook combineert, is de favoriete ‘vrijetijds’-app van Jeroen de Bakker. ‘Met Flipboard maak je zelf van nieuws en sociale media een persoonlijk magazine. Je stelt zelf de content samen met feeds − ik heb bijvoorbeeld Wired, The Washington Post, ABC News, Techcrunch − en dat combineer je met de mensen die je op Twitter volgt en de informatie van je vriendenfilter op Facebook.’

    Zijn iPad is voor De Bakker een ‘second screen’ dat bij zijn vrije tijd hoort. ‘Ik geloof heel erg in een tweede scherm. Het is niet meer of/of, maar en/ en. Always on en altijd toegang hebben tot informatie is iets dat vroeger niet mogelijk was. Het is een evolutionair proces, over twin- tig jaar kunnen we ons niet meer voorstellen dat het ooit anders was.’ iPhone en laptop zijn bij De Bakker meer met het werk verbonden; die gebruikt hij voor meer functionele informatie, het magazine- achtige karakter van Flipboard past bij mediaconsumptie thuis op de bank. Functionaliteit is ‘bijna een randvoorwaarde’ voor apps, vindt hij, al ‘blurt’ die functionaliteit veel met entertainment: ‘Het loopt in elkaar over.’ De Bakker is bereid reclame te bekijken op een app mits die aansluit bij de content, de context en de beleving. ‘Als het slecht verzorgde interruptie is, betaal ik liever voor de app.’


reacties