Column geschreven voor de Marketing Tribune 04
Al jaren klinken de klanken van de muziek van Lady Gaga door ons huis. Eerst vond mijn zoontje het wel lekkere muziek. Inmiddels heeft hij zijn jongere zusje ook geïnfecteerd met deze herkenbare tonen. Ik heb eigenlijk nooit veel gehad met Lady Gaga. Totdat ik recent een interessante reportage van haar zag op televisie. De beroemde ontwerper Jean Paul Gaultier had een Meet & Greet met deze ongekend populaire popartiest en sprak met haar over alle behaalde successen tot nu toe.
Ik werd direct gepakt door haar vakmanschap en haar originaliteit. Na een degelijke muzikale opleiding begon ze met optredens in New York. Ze kreeg zo weinig aandacht van de aanwezigen in de kroegen waar ze speelde, dat ze op een dag tijdens de voorstelling besloot al haar kleren uit te trekken. Met succes. Lady Gaga kreeg de aandacht die ze graag wilde en werd met de snelheid van het licht bekend.
Opvallen heeft ze vanaf dat moment niet meer los gelaten. Al haar videoclips en optredens zijn een explosie van creativiteit. Zelfs voor een bezoek aan de jaarlijkse Grammy Awards haalt ze alles uit de kast en zorgt ze -standaard- voor het meest spraakmakende fotomoment van de avond. Inmiddels heeft Lady Gaga een team van een twintigtal conceptdenkers, visuele artists, prop bouwers, kleding designers, lichtontwerpers en technologie-experts die de creatieve vloer van een gemiddeld reclamebureau kleur zouden geven.
Ondanks de economisch zware tijden adviseer ik elke adverteerder om Lady Gaga te volgen. Wees origineel. Blijf opvallen. En verzamel multidisciplinair talent om je heen om alle vormen van creativiteit de ruimte te geven. En -los van een goed product- het emotionele en commerciële verschil te laten maken.