Vorige week vond de 24 Uur van de Reclame plaats in de Beurs van Berlage. Het jaarlijkse event dat als doel heeft reclame te maken voor de reclame-industrie. Hoe bijzonder is dat….
Belangrijk tijdens deze dag is elk jaar de uitreiking van de Effie’s. Ooit de meest prestigieuze onderscheiding in het vak (en nog steeds een fantastische prijs, begrijp me niet verkeerd).
Zelf was ik aanwezig om de 24 Uur van het Tweede Scherm (‘Second Screen’) te begeleiden. Een initiatief van de taskforce Second Screen van IAB. 4 teams van getalenteerde strategen, creatieven en techies zijn 24 uur opgesloten in een glazen kooi in de Beurs van Berlage. Na een briefing hebben ze die tijd besteed aan een tweede scherm concept voor het bekende tv-format ‘Holland Got Talent’.
Het was erg enerverend en inspirerend om deze hardwerkende, ambitieuze multidisciplinaire teams te begeleiden. En het was indrukwekkend om te zien hoeveel er bedacht en ontwikkeld is in z’n korte tijd. Alle presentaties waren met gelikte key-notes en werkende demo’s. Het kiezen van een winnaar was best lastig.
Ik heb een prima tijd gehad. 24 uur in de Beurs van Berlage. Het was de eerste keer in de historie dat er ’s nachts doorgewerkt en geslapen werd. Op een klapbedje. Gezellig. Een super bijzondere ervaring. Zeker gezien het feit dat de Celtic-supporters op de Dam die in Amsterdam waren voor de wedstrijd tegen Ajax me bijna de hele nacht wakker hebben gehouden met hun liederen …. :-).
Een leuk verslag van een van de deelnemers staat hier.