Als ik op reis ga dan koop ik altijd de nieuwste Monocle op Schiphol. Het is wat mij betreft het tijdschrift der tijdschriften. Een compact formaat, mooi design, fijn papier, interessante onderwerpen. Ga zo maar door.
Monocle is niet alleen een aantrekkelijk magazine. Ze hebben ook een radiostation, podcasts over allerlei interessante onderwerpen, een online shop, evenementen en reizen.
Ook produceren ze films en exploiteren ze een aantal cafe’s en winkels. Het leukst om te lezen vind ik altijd de ‘Line Up’. In dit artikel wordt op een verhalende manier de achtergrond van een aantal redacteuren weergegeven. Waar ze wonen, wat ze interesseert en bezighoudt en wat ze beleefd hebben om de reportages die ze maakten voor elkaar te krijgen.
Monocle schrijft over alle uithoeken van de wereld en behandelt cultuur, design, reizen, zaken doen, maatschappelijke onderwerpen en ‘global affairs’. Er is eigenlijk helemaal niets mis aan dit blad. Zelfs veel adverteerders doen hun best om goed voor de dag te komen waardoor dit ook leuk is om te bekijken.
Ik heb alleen toch een groot probleem met Monocle. Er staat zoveel in dat ik ‘m nooit uit krijg. En dat geeft een beetje een schuld gevoel. Maar… Gelukkig sta ik door #21earlydays op dit moment vroeg op. Hopelijk heb ik nu nog meer rust en tijd om alles lekker uit te lezen.