Sinds afgelopen vrijdag hebben wij met audio agency Airborne wekelijks een nieuwe rubriek op Adformatie: “Podcast van de week”. Elke 7 dagen kiezen wij voor iedereen die geïnteresseerd is in digitale audio een onderscheidende ‘branded’ podcast-productie waar de consument graag naar luistert.
Deze week kozen wij de Hypnopolis podcast-reeks van BMW. Een hoogwaardige productie die de komende weken een grote kanshebber is om in de prijzen te vallen bij het gerenommeerde internationale prijzenfestival “The Webby Awards”. Het bekende Duitse automerk spreekt over hun ‘cinema of the ears ….’ . Luister en beleef deze sciencefiction-reeks -die zich afspeelt in 2063- nu hier. Het merk BMW speelt overigens zelf nauwelijks een rol, maar wil de grenzen van audio-entertainment verleggen. En met succes …
Tenslotte: dit weekend heb ik twee interessante werkgerelateerde podcasts beluisterd. Wat mij betreft ook “Podcasts van de week” dus. Deze raad ik ook graag aan. Zeer de moeite waard zijn ‘The Wicked Sessions‘ van Arjan Postma & Marijke Roskam en ‘MonkeyTalk‘ van Irene Koel.
De eerstgenoemde podcast bespreekt op een fantastische wijze complexe vraagstukken die te maken hebben met digitalisering, transformatie en verduurzaming en helpt je je eigen denkpatronen en gewoonten te doorbreken. Wie wil dat niet … En ‘Money Talk’ is een energiek oplaadstation over toegepaste creativiteit. Met leuke rubrieken zoals ‘voor-apers’, inspirerende verhalen en alles wat creativiteit voedt en oppert. Veel luisterplezier.
UPDATE
Inmiddels is er een overzichtpagina. Bekijk alle producties van onder meer Red Bull, Trader Joe’s, Spotify, General Electric, Google en Netflix hier.