In mijn jeugd was ik Adidas-freak. Mijn oom was voetbalmakelaar en vertegenwoordigde dit sportmerk in Nederland. Ik wist precies welke spelers op welke schoenen speelden en om eerlijk te zijn… ik kijk nog steeds bij alle sporten naar wie door welk merk gesponsord wordt.
Toen ik klaar was met mijn studie, adviseerde een vriendin van mijn zus -die een bijbaantje had bij Ogilvy- dat ik met mijn interesse voor merken maar bij een reclamebureau moest gaan werken. Dat advies heb ik ter harte genomen.
Bij mijn tweede baan bij BSUR kreeg ik de blauwe boekjes van Giep Franzen onder ogen. Het werk van deze merken-denker intrigeerde mij zo dat ik direct de Leergang Merkmanagement ben gaan volgen aan de Rijksuniversiteit Groningen. En daar was één van de docenten Giep, mijn merken-held.
Waarom vertel ik dit allemaal? Nou, om de volgende reden. Vandaag lanceren audio agency Airborne en SWOCC de 6-delige podcast-reeks GIEP, over het enerverende zakelijke leven van Giep Franzen.
Het is een verhalende podcast die een veelzijdig beeld geeft van de ontwikkeling van de Nederlandse reclame-industrie. Denk aan een Nederlandse versie van Mad Men, maar dan met meer inhoud. Tevens komt naar voren hoe merk-denken steeds belangrijker is geworden bij bedrijven en organisaties. We gaan terug in de tijd en verbinden de geschiedenis aan het heden.
Beluister GIEP in je favoeriete podcast-app. Veel plezier.