Het jaar is afgelopen. Jeetje was ging het snel. Het is alweer 30/12. Tijd om terug te kijken… Ik heb mijn must-win battles voor dit jaar er weer even bij gepakt. Deze had ik afgelopen januari geformuleerd dankzij het gelijknamige boek van Peter Killing. Met als doel strategische helderheid en persoonlijk commitment…
De geformuleerde must-win battles voor tweeduizendenacht hadden allemaal te maken met mijn werkterrein. Dit heb ik geformuleerd als het grensvlak van merken, media & technologie. Binnen dit werkterrein houd ik me bezig met adviseren, publiceren & ondernemen. Mijn doelen waren: een bedrijf starten, twee nieuwe ventures beginnen en het uittypen van een gedachtegoed.
Om bij dit laatste te beginnen. Van het uittypen is weinig terecht gekomen. Wat bleek… heel de dag typen is niets voor mij. Inmiddels heb ik mijn definitie van publiceren aangepast. Het is nu mijn blog, lezingen, artikelen, podcasts en andere vormen van het delen van ideeën, kennis en gedachten.
Over deze must-win battle ben ik uiteindelijk toch tevreden. Dankzij een nieuwe blog, met bijna 90 nieuwe postings, 5 podcasts en ruim 4.000 bezoekers in de laatste 5 maanden. En verder dankzij publicaties op Marketingfacts & Molblog en bijna 15 lezingen & presentaties. Ondermeer op grote events als MarketingLive, Digitaal Willen We Allemaal en Picnic09.
Het doel ‘een bedrijf starten’ is gelukt. 2008 is in januari gelanceerd. We kunnen terug kijken op een goed jaar. Adverteerders als WE Fashion Europe, AkzoNobel, EredivisieLive en –recentelijk- Heineken’s Wieckse Witte wisten ons te vinden. We zijn inmiddels een ingespeeld team van merkdenkers uit verschillende disciplines, die klanten commerciële oplossingen aandragen voor vandaag en morgen.
De derde must-win battle is ook gelukt. Samen met Rembrandt Smits ben ik met BrandWebbing gestart. Dit is een vernieuwende, merkstrategische aanpak voor online communicatie. Meer hierover volgt snel. Begin januari is de officiële launch.
En op de valreep is afgelopen week BrightSpaces live gegaan. Een platform dat inzicht geeft in ideale hangplekken voor mobiele werkers. Dit doe ik samen met Oscar Kneppers van Bright en met Remko Posthuma. Wat live staat is een beta versie en ‘we take it from there…’.
Al met al ben ik dan ook meer dan tevreden. En druk bezig met mijn must-win battles voor de komende 12 maanden. Op naar tweeduizendennegen…