Tijdens de wereldwijde TBWA\-meeting zomer 2007 in Los Angeles sprak de internationale baas van Omnicom, John Wren (die overigens niet echt positief in het nieuws was vandaag). Hij gaf aan dat in mindere mate creatieven, maar steeds meer strategische mediamensen de ‘rockstars of the future’ worden in de reclame-industrie.
Zijn argument was dat door de verdere versnippering van media en door de enorme groei van het internet de uitdaging om consumenten überhaupt nog te bereiken -en bereid te vinden om aandacht te hebben voor commerciële communicatie- groter gaat worden dan het nadenken over onderscheidende boodschappen….
Deze opmerking heeft mij geïnspireerd om een al eerder ontwikkeld gedachtegoed over de inzet van online media weer op te pakken. En ik werd verder op weg geholpen toen ik Rembrandt Smids beter leerde kennen en bleek dat wij -met betrekking tot de inzet van media- volledig op dezelfde golflengte zaten. Dit kon geen toeval zijn ;-).
Al snel ontstond het plan om onze denken een naam te geven en er dienstverlening van te maken. En nu is het -eindelijk- zover. Rembrandt en ik presenteren BrandWebbing. De eerste merkstrategische benadering van online media.
Een aanpak die breekt met campagne-denken, ‘one word propositions’ inrult voor het tastbaar maken van merkwaarden, die zorgt voor een verschuiving van spot naar non-spot en die effectiviteit niet alleen kwantitatief meet, maar ook op merk- en reklame-effect niveau.
Rembrandt gaat fulltime aan de gang met BrandWebbing en ik combineer mijn werkzaamheden bij 2009 met neerzetten en hopelijk uitbouwen deze nieuwe venture.
Lees meer over BrandWebbing op BrandWebbing.com. Of bekijk het onderstaande interview van Marketingfacts.
Gerelateerd item (verslag wereldwijde TBWA\-meeting zomer 2007) :: How wants to be a f#2%ingcking ad agency?!?