1. De zin en onzin van Twitter

    De laatste weken is Twitter veel in het nieuws. De mainstream en de financiële pers heeft deze vorm van microblogging inmiddels ook ontdekt en verbaasd zich over het feit dat er ondanks de recessie 35 miljoen dollar is geïnvesteerd in dit bedrijf.

    Twitter is een typisch interactief product. Je haalt eruit wat je er instopt. Dit betekent dat sommige mensen druk in de weer zijn en niet meer zonder kunnen en dat anderen er even naar kijken en zich afvragen wat de gebruikers er in hemelsnaam in zien (en of ze niets anders te doen hebben….).

    Ik gebruik Twitter om een groep mensen die mij via Twitter volgt (288…) af en toe een update te geven van mijn ‘status’. Dit zit vooral op het vlak van een nieuwe post op mijn blog aankondigen (lees promoten), kort verslag doen van een inhoudelijk event of om bijvoorbeeld andere Twitteraars te wijzen op een interessant artikel op het gebied van merken, media & technologie.

    Daarnaast volg ik met enige regelmaat -en als ik even niet te doen heb- een klein clubje fanatieke Twitteraars. Vooral ondernemende en vooroplopende digitale denkers die zich op aangrenzende vakgebieden begeven. Een van die mensen is Raimo van der Klein, een expert op het gebied van mobiele toepassingen en founder van Mobile Monday Amsterdam.

    Raimo –wat blijkt een Groundbreaking Thinker- wees mij op een leuke persoonlijkheidtestje. Heb ‘m ook ingevuld en blijk een Spontaneous Idealist te zijn. Toch leuk om te weten… dankzij Raimo en natuurlijk de zin en onzin van Twitter.

    Take the free personality test!

    Gerelateerde artikelen Twitteren? We lossen het samen wel op… en ENTP :: Nature of the beast


reacties