1. Connected Advertising 2011

    Gisteren was de laatste dag van de International Broadcasting Convention (IBC) in de RAI. Deze beurs is een van de grootste internationale beurzen in Amsterdam en richt zich op iedereen die bezig is met ‘creatie, management en distributie van entertainment en nieuws’.

    Twee jaar geleden waren we bij Lab1111 erg druk rond dit evenement. Een van de digitale communicatieproducten die borrelde in ons laboratorium maakte namelijk gebruik van video watermarking. Het bedrijf dat deze technologie levert stond op de beurs en heet Civolution.

    DCP#5 (werktitel) ging over ‘connected advertising’. Een tweede scherm toepassing gericht op het verrijken & verdiepen van televisiereclame. Ons doel was om 1 platform te ontwikkelen voor alle zenders in Nederland. Handig voor de consument.

    Helaas is dit niet gelukt en zijn er inmiddels vergelijkbare, zender-gerelateerde initiatieven zoals (De) STER Extra op de Publieke Omroep. Meestal laten we zien wat we gerealiseerd hebben… deze keer echter een kijkje in het archief van gestrande initiatieven.

     


reacties