1. Elfhonderd Elf plus 1

    Toen we in 2010 startten met Lab1111 kozen we voor deze naam omdat we geen fabriek wilde worden en omdat we geloven in het 1111-gedachtegoed.

    We kenden binnen ons laboratorium vanaf het begin namelijk maar 1 punt toe aan het idee. 10 punten aan het uitgewerkte idee. 100 punten aan de business case en 1000 punten aan een werkende demo. Pas bij 1111-punten heeft een digitaal communicatieproduct commerciële waarde. Voor de klanten van Lab1111, maar ook voor de eigen productontwikkeling. 

    Dit laatste was namelijk een ander uitgangspunt van onze creatieve cel. De ambitie van Remko Postuma, Martijn Sengers en ondergetekende was DIP; het verkrijgen van digitaal intellectueel eigendom. We merkten dat veel ideeën die we in het verleden voor opdrachtgevers ontwikkelden -zoals de Zonneradar voor Wieckse, Teamlink voor Amstel en Jonge Leeuwen voor ING- meer structurele mediaproducten waren dan vluchtige reclamecampagnes. En we geloofden dat formatontwikkeling niet alleen voor tv-producenten is weggelegd.

    Vandaar dat we in 2012 zelf Boodschapp ontwikkeld en gelanceerd hebben. Geen digital communicatieproduct in opdracht, maar eentje voor eigen rekening en risico. Inmiddels is ons initiatief een apart bedrijf en ben ik nu managing director van deze startup.

    We zijn -mede dankzij Open Industries en het Dutch Greentech Fund– druk om deze innovatieve dienst in de voedingsindustrie definitief levensvatbaar te maken. Een extra 1-tje dus. Vanaf 1 januari jongstleden is namelijk het moment gekomen om van de commerciële waarde ontwikkeld binnen Lab1111 definitief commercieel succesvol te maken binnen Boodschapp BV. En hiermee hopen we zo snel mogelijk tot elfduizend honderd elf plus 1 punten te komen… Wordt vervolgd.

    Note: sinds eind 2013 ben ik niet meer betrokken bij Lab1111. Boodschapp maakt nog wel gebruik van de diensten van Lab1111.

     


reacties