1. Ambitie. Lef en vertrouwen

    Vanavond ben ik op bezoek geweest bij Indie. Tijdens de “Tast of Cannes” presenteerde Lode Schaeffer vol enthousiasme en overgave zijn kijk op het mooiste werk dat hij langs heeft zien komen bij de Cannes Lions.

    De moraal van het verhaal was -wat mij betreft- dat als je ground breaking werk wilt maken het begint met ambitie. Dan is er nog veel lef nodig om voor een idee te gaan en staat of valt alles met heel veel vertrouwen. Vertrouwen in creativiteit. En vertrouwen in mensen die het verschil kunnen en willen maken.

    Hier mijn favoriete cases uit het nauwkeurig gecureerde lijstje met 15 bekroonde ideeën van Lode: de echte kosten index van onze consumptiemaatschappij van Alandsbanken, de campagne waarmee Mailchimp onderdeel werd van ‘popular culture’, een statement van Nike over kostbare tijd(-verspilling), het chips-merk Cheetos dat er een –je bedenkt het niet..- museum op na houdt en -moeilijk kiezen- Spotify die slim inhaakte op een opmerking van Obama. Lode bedankt voor de bijzondere bijeenkomst.


reacties