1. Google Glass enzo

    Vorige week kreeg ik van Richard Otto van Adformatie de vraag wat ik denk van de ontwikkeling van wearables (‘wearable technology’) zoals Google Glass, mijn Jawbone en -waar blijft ie… – de iWatch van Apple. Ik heb het volgende geantwoord (in 100 woorden):

    Ik zie twee ontwikkelingen. Wearables zijn wat mij betreft ‘maar’ de hardware, de infrastructuur. Die hebben we overigens hard nodig en dat is een kwestie van tijd.

    De eerste ontwikkeling is ‘quantified self’. We zijn in staat om steeds meer data te verzamelen over ons gedrag. Deze gegenereerde informatie begint steeds serieuzere en relevantere vormen aan te nemen, die interessant zijn voor adverteerders en uitgevers.

    De tweede ontwikkeling wat mij betreft is ‘augmented reality’. Slimme brillen & andere mobiele schermen in allerlei vormen stellen marketeers in staat om een informatielaag toe te voegen aan ondermeer producten en fysieke plekken. Ook hier speelt interactie, context en relevatie een rol.

     


reacties